Rekordfogás

Sümegi Ernő

Merenye 22.00 Kg

Fish Liver

5 nap Baranya Gyöngyszemén

A helyszín, ahová a túránkat terveztük a nagyhalairól híres Baranya gyöngyszemére esett Merenyére. Csapattársammal 5 napra érkeztünk e csodálatos vízre, hogy kergessük a nagyobbnál nagyobb halait és teszteljük Szilágyi Tamást által gyártott Total Baits bojlik fogósságát.

Háromféle csaliarzenállal készültünk Total Robin Spice, Total Fish-Liver, Total Squid and Octopus ami már forgalomba van és egy még teljesen kisérleti stádiumba lévő csalival.

Három héttel ezelőtt már egy sikeres túrán túl voltunk, a mostani célunk egy még forgalomba nem lévő új bojli tesztelése, ami egy Tonhalas-kiwis bojli volt!

Leérkezésünkkor verőfényes szép napsütéses idő fogadott bennünket tükörsima vízzel.

Gyors kipakolás és táborverés után vízre szálltunk, hogy ebbe a tükörsima vízben minél finomabban le tudjuk tapogatni bójáink pontos helyét. Kitűzött helyek, ahol keresetük uszonyos barátainkat 120 és 210 m között terültek el. Különböző mederaljzatra helyeztük el

Bójáinkat (Kemény, agyagos, kemény pici iszappal, de nagy iszapra semmit nem raktunk),

hogy megtudjuk melyik, mederfenéken táplálkoznak a halak.

Sorba kerültek botjaink a helyükre a harmadik botot akartam a csónakba berakni, hogy behúzzam, ami nem sikerült, mert a legelőször letett szereléket el is húzta egy érdeklődő. Gyorsan kiszálltam a csónakból és bevágtam az érdeklődő ellenfélnek, ami bevágáskor nem nagy ellensúlyt mutatott. 5 perces fárasztás után már a matracon is feküdt egy szépséges 4 kg-os tükörponty. Épp hogy visszaengedtem a pontyot a második bot is elszólt és meglett a pontyom testvére is elszabadult a pokol, mert bérletet vettem a csónakba egyik botot húztam a másik után csak sajnos egy negatívum volt a horgászatunkban a nagyobb pontyok elkerültek minket. Próbáltuk szelektálni a halakat kevés etetéssel, sok etetéssel, dupla golyóval, horogtól messzebb elrakva a csalit de semmi nem hozta meg a várt sikert mindent felszívtak a kisebb pontyok.

Két napig ez ment folyamatosan 8.10 Kg fölé nem tudtunk menni!!! Harmadik nap reggelén új stratégiát kellett kitalálnunk. Csónakba szálltam és bójáimat új helyekre raktam. Kíváncsiság képen egy bóját 10 cm-es iszapra raktam, és erre a botra csaliztam az új Tonhalas-kiwis bojlit, hogy megmutassa, mit tud. Kb. 1 órát lehetett a vízben, amikor kapásom érkezett bevágás után jó súlyt éreztem és 15 perces fárasztás után előttem feküdt egy gyönyörű ponty, ami végre nem kicsi volt 12,6 kg-os tükörponty volt határtalan volt örömöm mivel a sok kisponty után felüdülés volt látni a nagy testet!

Gyors fotózás után mehetett is vissza. Újra csaliztam szerelékemet és visszahúztam.

Fél óra és társamnak, Zolinak gyönyörű húzós kapása jelentkezett az ugyan olyan iszapos aljzatra letett  tonhalas-kiwis botjára kemény harcos volt nehezen adta meg magát, de Zolin nem fogott ki és mintegy 20 perces fárasztás után egy újabb gyönyörű tűkör ponty tárult elénk, ami 13.1 kg-osnak bizonyult. Gyors fotózás után mehetett vissza ő is.

10 perc se telhetett el az újrahúzás után Zolinak újra kapása érkezett bevágása közben megszólalt az én iszapos motyóm is egyszerre fárasztottunk két halat nagyon ízlett a Tonhalas-kiwis bojli a pontyoknak. Társam hamarabb kifárasztotta a pontyát, mondtam neki, hagyja a vízbe, jöjjön, merítse meg az én halamat, és egyszerre lefényképezzük. Elmondása szerint az övé 10 +-os mondtam neki öcsike az enyém is az lesz 15 perc elteltével a matracon pihegett két gyönyörű ponty, összecsaptuk tenyereinket bejött az új stratégia.

A pontyok súlya 10.8 és 11.9 kg volt. Örömünk határtalan volt. Beigazolódott hogy nem szabad feladni, mert mindig van megoldás, csak megkell találni a megfelelő variációt.

Ezek után a három bójánkból kettő-kettő iszapos fenékre került és adta a szebbnél szebb példányokat. További napjaink rendkívülien, teltek az iszapos helyről 8 kg alatti halat nem fogtunk.

11.70 kg Robin Spice                                                        12.40kg Fish-Liver

13.30 kg Tonhalas-kiwis                                       12.50 kg Tonhalas-kiwis

10.6 kg Squid and octopus                                   13.7 kg Tonhalas-kiwis

12.90kg Robin Spice   15.60 Kg Fish-Liver                              18.70 Kg Tonhalas-kiwis

10.4 kg Tonhalas-kiwis                                        14.45 kg Robin spice

Németh László és Németh Zoltán

Németh Carp Team

Partnerek

Powered by Joomla!. Design by: themza joomla 2.5 templates  Valid XHTML and CSS.